اجتماعی
اجتماعی

اجتماعی

حقایق علمی در باره سینه زنان

  

مردان تا آخر عمر به سینه زنان با حالتی جادو شده چشم می دوزند. در تحقیقات علمی جدیدی که در باره این خصلت مردان صورت گرفته است مشاهداتی ثبت شده است که از طریق علم، بخشی از حقائق کمابیش عجیب رفتار مردان را توضیح می دهد.

فشردن سینه زنان از رشد سرطان می کاهد

خبر فرصت طلبانه ولی خوشحال کننده برای مردها این است که تحقیقات جدید لابراتوار دانشگاه برکلی امریکا نشان داده است سلول های سرطانی در سینه زنان با فشرده شدن سینه، کوچکتر می شوند.

در آخرین کنفرانس مرکز تحقیقات سلولی امریکا، پروفسور Daniel Fletche  به همراه دانشمند برجسته ملکول شناسی، دکتر  Mina Bissell در حین ارائه گزارش عنوان کرده اند که دیدگاه اصلی و همیشگی در باره پیدایش سرطان سینه زنان در حول محور تغییرات جهشی سلول ها بوده است.

اما تحقیق جدید در لابرتوار دانشگاه برکلی نشان داده است که سلول های غیرعادی در محیط سینه، اگر از انرژی مکانیکی فشرده شدن بهره مند باشند شانس کوچک شدن و حتی از حرکت ایستادن تغییرات غیرعادی سلول ها برخوردار خواهند گشت.

افزایش مصنوعی سینه زنان و افزایش خودکشی

بر اساس آمار انجمن جراحان پلاستیک امریکا، بزرگ کردن سینه، رتبه اول را در جراحی های زیبایی دارد. به نظر می رسد نیت اصلی این جراحی، افزودن زیبایی به بدن زنان است و قرار است زنان با این عمل احساس بهتری نسبت به خود داشته باشند و زندگی شاداب و در نتیجه سالمتری را در پیش بگیرند.

اما آمار خودکشی در بین زنانی که جراحی زیبایی سینه و افزایش حجم آن را داشته اند حکایت متفاوتی را عرضه می کند. به گزارش خبرگزاری رویتر، میانگین  خودکشی در بین زنانی که جراحی زیبایی بر روی سینه شان انجام شده است سه برابر افراد معمولی است.

به نظر می رسد علائم مربوط به مبادرت به خودکشی در ۱۰ سال اول زندگی زنانی که جراحی پلاستیک داشته اند دیده نمی شود. به همین منظور، محققین گزارش  مزبور پیشنهاد کرده اند که پیگیری و تحت نظر داشتن زنان فوق جزو پروتکل جراحی زیبایی قرار بگیرد.

در طی نیم قرن اخیر، کشف راز دلبستگی مردان نسبت به سینه زنان، همراه با سایر کنجکاوی های بشر افزایش یافته است. ما می دانیم که میانگین وزن سینه زنان یک کیلو است. بیش از ۶۰ درصد زنان، سینه های چپ بزرگتری دارند. اما در ضمن از شایعات مشهور ولی تایید نشده هم خبر داریم، مثلاً اینکه، زُل زدن به سینه زنان به مدت ۱۰ دقیقه، ۵ سال به طول عمر مردان می افزاید یا اینکه زنان انگلیس بزرگترین سینه ها را دارند و … اما تحقیقات علمی حکایت از این دارد که:

مردان پولدار طرفدار سینه های کوچکتر هستند

به نقل از نشریه Psychology Today و بر اساس تحقیقات دو روانشناس، میزان درآمد مردان رابطه مستقیم با سلیقه شان در باره  اندازه سینه زنان دارد. مردانی که درآمد بیشتر دارند ترجیح شان سینه کوچکتر است و مردانی که از امنیت اقتصادی برخوردار نیستند سینه های بزرگ، توجه شان را بیشتر جلب می کند. تفسیر منطقی می تواند این باشد که سینه درشت در دوره های باستانی ترِ تمدن بشری، نشانه دسترسی به منابع غذایی بیشتر بود. در ضمن، برای مردانی که حدس می زدند شاید در تهیه غذا موفق نباشند سینه درشت زنان، در حکم  تضمینی بود که باعث رفع نگرانیِ تغذیه فرزندان شان می شد.

مردانی که تمایلی به پدر شدن ندارند سینه های درشت برای شان جذابیت کمتری دارد

دو محقق روانشناس Christopher Burris و Armand Munteanu از ۶۷ دانشجو در باره میل پدر بودن سئوالاتی پرسیدند و در ادامه از آنها خواستند که بر روی مانیتور کامپیوتر، سلیقه های خودشان در باره زوج دلخواه و اندازه های متفاوت فیزیکی شان را شناسایی کنند. آمار تهیه شده نشان دهنده این واقعیت بود که دانشجویانی که میل چندانی برای پدر شدن نشان ندادند ترغیب بیشتری به سینه های کوچکتر داشتند.

مردانی که رفتار مناسبی با زنان ندارند ترجیح شان، سینه های درشت است

مردانی که حس خوبی نسبت به زنان ندارند و آنها را مایه دردسر و عامل مشکلات و ناراحتی های خودشان می دانند در این تحقیق بروز داده اند که توجه شان معطوف زنانی است که سینه های بزرگ دارند. در این تحقیق، ۳۷۱ مرد انگلیسی ۱۸ – ۶۸ ساله با ۵ نوع  مختلف اندازه فیزیکی زنان روبرو شده بودند و از آنها خواسته شده که تمایل خودشان را نسبت به اندازه پستان زنان ثبت کنند.

محققین در همان حین، جدولی از رفتارهای مختلف از جمله نگاه منفی به زنان را نیز در برابر این گروه قرار دادند تا احساس خودشان نسبت به زنان را بیان کنند. اکثریت مردانی که سینه های بزرگتر را جذابتر یافته اند از  جمله مردانی بودند که احساس خوبی نسبت به زنان نداشتند.

نظرات 1 + ارسال نظر
میثم 1392/07/22 ساعت 23:26 http://qetuo.blogsky.com/

سلام متن جالبی بود رو چه چیزهایی که تحقیق نمیکنند!!!!

ممنون ک سرزدی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد