اجتماعی
اجتماعی

اجتماعی

آزادی کلمه ای که همه دوستش داریم.

"مامانم اومد دیگه هیچ جا نمیره، شب ها با من میخوابه". این را نیما خندان، پسر خردسال نسرین ستوده، وقتی گوشی تلفن را برمیدارد می گوید و می دود تا مادرش را صدا کند.   
و مادرش، نسرین ستوده، حقوقدان و وکیل دادگستری که تازه به خانه برگشته به"روز" میگوید که از آزادی اش بی اطلاع بوده. او توضیح میدهد: به من گفتند با مرخصی من موافقت شده است. فکر کردم برای مرخصی می آیم اما ماشین که از در بزرگ اوین خارج شد، مامور همراه به من گفت شما آزاد هستید. با همان ماشین هم مرا به خانه رساندند.
او می گوید که تا پیش از آن نه صحبتی درباره آزادی او و سایر زندانیانی که دیروز آزاد شده اند شده بود و نه اطلاعی از این مساله داشته اند: "اصلا چیزی درباره آزادی به من نگفته بودند نه روزهای قبل نه هنگام آزادی. من فقط فکر میکردم با درخواست مرخصی ام موافقت شده است اما بعد از خروج ماشین از زندان، مامور همراه من گفت که آزاد هستید".
و نسرین ستوده تنها کسی نبود که دیروز آزاد شد. تعداد دیگری از زندانیان سیاسی هم بدون اطلاع قبلی آزاد شدند؛ زندانیانی که پس از انتخابات جنجال برانگیز خرداد ۸۸ بازداشت و محکوم به زندان شده بودند.
مسئولان قضایی جمهوری اسلامی تاکنون درباره آزادی این زندانیان سیاسی توضیحی نداده اند و مشخص نیست آیا این آزادی ها طی روزهای آتی ادامه خواهد داشت یا نه. و در صورت ادامه آزادی ها آیا این مساله تنها شامل کسانی خواهد شد که بعد از انتخابات خرداد ۸۸ بازداشت شده اند ـ همانگونه که در آزادی های روز گذشته شاهد بودیم ـ یا دایره آزادی ها فراتر از سال ۸۸ خواهد رفت. گفته می شود لیست افرادی که قرار بر آزادی آنها، به صورت عفو یا آزادی مشروط است، بیش از ۵۰ زندانی سیاسی را شامل می شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد